Dimas Boddé, 

If you master yourself, you can master anything.

Scherm afbeelding 2025 03 09 om 14.07.14

foto: Miriam Schouten fotografie

Dimas biedt aan ondernemers aangesloten bij STNL onder andere aan:

 

Selling With Confidence Workshop - Owning every sales conversation

Stel je eens voor dat je ieder verkoopgesprek met zelfvertrouwen en kunde kan voeren, waardoor het voelt alsof het gesprek vanzelf gaat. Doordat jij de juiste vragen stelt en écht goed luistert zorg jij dat duidelijk wordt wat de klant nodig heeft. Zo leidt jij ieder gesprek naar een win-win situatie.

Wat maakt de workshop bijzonder?

Ik leer je heel anders te denken over verkoop en een benadering te hebben als een coach, door op een socratische manier vragen stellen aan de klant zodat de klant uiteindelijk zelf gaat inzien hoe essentieel jouw service voor hem is.

De benadering van de verkoper is gericht op willen begrijpen, service en leiderschap, waardoor de klant zich niet alleen veel meer verbonden voelt met jou, maar zich ook echt geholpen voelt. De connectie met de klant is gericht op lang termijn, de relatie, en niet op de 'sale', zoals dat vanuit het verleden is geleerd.

 

Wat ga je leren?

Ijzersterke mindset - Jouw mindset over jezelf, jouw service, de potentiële klant en verkoop in het algemeen is allesbepalend! In de workshop ontwikkelen we een mindset waardoor jij een krachtige verbinding maakt met de klant, het gesprek prettig laat verlopen en op een natuurlijke manier het gesprek richting een samenwerking leidt.

Toelichting:Als jij de overtuiging hebt dat een verkoopgesprek uitsluitend succesvol is als je de deal sluit, leg je een enorme druk op jezelf en merkt de potentiële klant dat jij alleen maar ‘voor de kill’ gaat en niet authentiek bent.

 

Scherm afbeelding 2025 03 09 om 14.22.23

  • Next level verbinding - Door jouw focus volledig op de ander te richten en op een diep niveau te luisteren kun jij de ander lezen en kom je erachter wat écht belangrijk is voor jouw potentiële klant. Hierdoor kun jij naadloos op hem aansluiten, nog makkelijker leiding nemen in het gesprek, waar nodig de dynamiek beïnvloeden en de vraag achter de hulpvraag achterhalen.

    Toelichting: Er zijn meerdere niveaus van luisteren. Je hebt WAT iemand zegt, HOE iemand iets zegt, WAAROM iemand iets zegt, wat iemand NIET zegt en waar het vandaan komt wat iemand zegt (EIGENWAARDE).

     

  • Vragen stellen die het verschil maken - Je gaat een structuur aanbrengen in het verkoopgesprek, zodat je op ieder moment bewust bent van de gespreksfase waarin jullie zitten en jij weet op welk moment je specifieke vragen kunt stellen. D.m.v. jouw vragen gaan jullie naar de kern van het probleem en kun jij het denken van jouw potentiële klanten beïnvloeden, zodat zij in hun gewenste situatie gaan stappen.

    Toelichting: Zodra jouw potentiële klant ervan overtuigd is dat jij hem volledig begrijpt en dieper durft te gaan dan alleen de initiële hulpvraag, ben jij de enige optie voor hem, stijgt jouw service in waarde en gaat hij zich aan JOU verkopen i.p.v. andersom.

 

Tijdens de workshop zal een theoretisch kader gecombineerd worden met praktijkopdrachten en rollenspellen, zodat je na de workshop direct aan de slag kunt met de nieuwe kennis en kunde.

 

Voor wie?

Ondernemers die een service aanbieden.